Tuesday, December 22, 2009

5 کشته و ده ها زخمی در درگیری امروز سیرجان // مراسم اعدام در ملاء عام در سیرجان به صحنه خونین تظاهرات ضد حکومتی تبدیل شد

صبح امروز در سيرجان در حالي که قرار بود حکم دو محکوم به اعدام در ملاء عام اجرا شود بستگان آنان با تجمع و متشنج کردن فضا و فحاشي هنگام اجراي حکم، محل را سنگباران کردند. ماموران انتظامي هم با شليک تير هوايي و گاز اشک اور قصد متفرق کردن تجمع کنندگان را داشتند که بستگان اين دو اعدامي از اين فرصت استفاده کردند و آنان را ربودند.
دو اعدامي ربوده شده در سيرجان، ظهر امروز در حال خروج از سیرجان در روستای اکبر آباد، زنده دستگير شدند. مدير روابط عمومي دادگستري کل استان کرمان اعلام کرد: اين دو اعدامي که صبح امروز هنگام اجراي حکم در ملاء عام بوسيله بستگانشان ربوده شده بودند، حدود ساعت 12 ظهر دريکي از روستاها ي اطراف سيرجان زنده دستگير شدند. به گفته آقاي خالقي بنا بر حکم استانی مراسم اعدام دستگير شدگان عصر امروز در ملاء عام در سیرجان اجرا شد.
همزمان با اعلام خبر دستگیری دو اعدامی ربوده شده و انتشار خبری نسبت به احتمال اجرای حکم اعدام در محل قبلی، جمع کثیری از مردم سیرجان در محل حضور یافتند. به دنبال حضور مردم در محل اعدام (بهشت زهرای سیرجان)؛ نیروهای ویژه دادکستری و همچنین نیروی ضد شورش استان از شهر کرمان عازم سیرجان شدند.
به گفته شاهدان عینی همزمان با ورود کامیون حمل دو اعدامی و ورود دادستان و فرمانده نیروی انتظامی سیرجان مردم به خودروی آنها و همچنین کامیون حمله کرده و مسئولین شهرستان و مامورین نیروی انظامی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. همزمان با این حرکت، نیروی انتظامی و گارد ضد شورش اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی مردم کردند که موجب درگیری فیزیکی و خشن میان مردم شد. به دنبال این درگیری ها مامورین نیروی انتظامی اقدام به شلیک تیر هوایی و سپس شلیک مستقیم به سوی مردم کردند.
به گقته منابع آگاه از سیرجان در این درگیری ها ده ها تن زخمی و 5 نفر کشته شده اند.
بنا بر گزارش شاهدان عینی تعدادی از خودروهای نیروی انتظامی توسط مردم به آتش کشیده شد.
همچنین به گزارش مردم هم اکنون در سیرجان وضعیت قرمز اعلام شده است و بیمارستانهای شهر مملو از مجروحین و کشته شدگان است.
بر اساس گزارش های رسیده دادستان و فرمانده نیروی انتظامی سیرجان از محل اعدام فرار نموده و به محل نا معلومی منتقل شده اند.

گزارش های تکمیلی نتعاقباً اعلام خواهد شد.

4 comments:

  1. کشته شدن 5 تن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تاییدیه میخوایم...در صورت حقیقت داشتن قیامت خواهد شد

    ReplyDelete
  2. دمتون گرم مردم سیرجان

    ReplyDelete
  3. سلام دوستان
    لطفا قبل از اینکه از این اشخاص حمایت کنید در مورد جرایمشان تحقیق کنید. من خودم به عنوان یک سیرجانی نهایت سپاس و قدردانی را از پلیس و دادگستری دارم.
    این اراذل مستحق اعدام بودند.

    ReplyDelete
  4. salam. baraye man majera kheyli mobhameh. oon do nafar be che jormi mahkoom be edam shode boodan. v eteraze mardom be chi boode. mishe lotfan tozh bedin. mamnoon misham.
    sabz bashi.

    ReplyDelete